Niet van deze wereld - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Arma Kleinepier - WaarBenJij.nu Niet van deze wereld - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Arma Kleinepier - WaarBenJij.nu

Niet van deze wereld

Door: Ar

Blijf op de hoogte en volg Arma

04 December 2007 | Argentinië, Mendoza

De afgelopen weken ben ik afgezakt in Chili. Vanuit de dorre en zinderende hitte van de droogste woestijn ter wereld in San Pedro de Atacama naar de mondaine drukte van de ´oase´ Santiago de Chile.

Dan waag ik de oversteek naar Argentinië voor een uitstapje van een dag of drie. Want... las ik niet pas voor vertrek naar dit continent een artikel in de krant dat een Nederlandse wijnboer in de buurt van Mendoza een moderne kunstmuseum had geopend?!

En jawel! Tussen de uitgestrekte groene wijngaarden, tegen het decor van de besneeude toppen van het Andesgebergte, ligt het Killka-museum te blaken in de ochtendzon... Een perfect en bijna buitenaards samenspel van de moderne architectuur van het gebouw, van de net zo moderne Argentijnse kunst binnen (met een raar soort uitstapje naar uiterst Hollandse taferelen van molens, ijspret en zelfs de Westertoren in Amsterdam) en van het adembenemende landschap buiten!

Het vinden en bereiken van het museum was echter geen sinecure: NIEMAND kent het in de stad ("ja, we moeten nog werken aan onze naamsbekendheid", geeft de uiterst vriendelijke receptioniste schoorvoetend toe). En het vergt een heksentoer om er te komen of liever gezegd, om er weer WEG te komen. Om half elf ´s ochtends vraag ik aan de chauffeur van de micro heen, wanneer de eerste micro terug gaat: "eens kijken, om een uur of zeven acht vanavond misschien?!". Ik besluit tot een taxi terug...!

Ondanks dat... WEER een onbetwistbaar hoogtepunt te pakken! En ik denk dat er mij op mijn weg verder naar het Zuiden van Chili, naar Patagonie, nog vele wachten!

Ik houd jullie op de hoogte!
Arma

  • 05 December 2007 - 09:23

    Ilse:

    So hé, en nog niet eens een klein museum ook! Wat klinken je verhalen weer goed meid! Geniet er nog effies van en dan tot heel snel alweer in Holland!!
    Liefs, Ilse

  • 05 December 2007 - 16:41

    Christa:

    Klinkt goed ar! leuk om je gisteren ook weer even 'live'te hebben gesproken! beter dan de chat.. geniet nog even goed.
    x

  • 07 December 2007 - 10:34

    José:

    Lieve Arma, het duurt even maar dan vind je ook iets, ha,ha. Vond het leuk je onlangs gesproken te hebben en bedankt voor je verjaardagsmail, ik heb hardop gezongen. Dikke kus, José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arma

Ik ben er klaar voor! Voor mijn ontdekkingstocht door Latijns-Amerika die op 11 maart 2007 in San Jose (Costa Rica) is begonnen en die uiterlijk een jaar later in Buenos Aires (Argentinie) eindigt. Dat is alles wat ik nu weet. Want het pad dat mij van A naar B zal brengen is voor mij nog een zwart gat, of liever gezegd, een witte vlek ... want het lijkt me heerlijk om me met een open vizier te laten leiden door wat ik op mijn pad tegenkom. Wat ga ik daar doen? In ieder geval met al mijn vijf zintuigen genieten van de warme en gastvrije Latinocultuur en van de natuur van tropisch Midden-Amerika via de machtige Andes in Zuid-Amerika naar het onherbergzame Patagonie en Vuurland in het uiterste Zuiden. Ook lijkt met mij een verrijking om weer een nieuwe taal te leren, hopelijk spreek ik aan het einde van de rit vloeiend Spaans. Tot slot hoop ik op mijn pas inspirerende mensen te ontmoeten en leerzame projecten tegen te komen op het gebied van duurzaam toerisme. Dus, hasta el proximo ano!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 39330

Voorgaande reizen:

11 Maart 2007 - 11 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: