Getest én Genoten - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Arma Kleinepier - WaarBenJij.nu Getest én Genoten - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Arma Kleinepier - WaarBenJij.nu

Getest én Genoten

Door: Ar

Blijf op de hoogte en volg Arma

10 November 2007 | Bolivia, Santa Cruz

Tjonge, het leeuwendeel zit erop... Heb mezelf vanmorgen onderworpen aan een test van mijn Spaans. Het "Instituto Cervantes" - een in Spanje gebaseerd cultureel instituut - geeft namelijk internationaal erkende diploma´s af voor "Spaans als vreemde taal" en dat leek mij wel handig voor straks in Madrid. Dus, heb ik inmiddels het lezen, het schrijven en het luisteren op mijn sloffen gehaald en... vrees ik met grote vreze de uitslag van de grammatica- en vocabulairtest (slik!). Vanmiddag moet ik nog een keer opdraven voor mijn spreekproeve, maar ja... dat is nooit zo´n probleem ;-)

Ben inmiddels in het uiterst lelijke Santa Cruz (een nogal uit de klauwen gegroeid dorp van bijna 2 miljoen inwoners) aan het afkicken van twee heerlijke weken met Lou en Jaap. Geweldig om hen weer te zien na bijna 8 maanden onderweg! Kort gezegd hebben we genoten van sushi in La Paz, van de "thrill" van downhillen op de World`s Most Dangerous Road, van drie relaxdagen aan het zwembad tussen de hoogvlakte en het oerwoud in Coroico, van de gevarieerde en gekleurde wereld rondom de Salar van Uyuni (zie foto´s!) en van de koloniale rijkdom van Potosí...

Wil je meer uitgebreide informatie, kijk dan vooral ´ns op de website van Lou en Jaap (www.ariba.waarbenjij.nu)!

Un abrazo fuerte!
Ar

  • 10 November 2007 - 20:06

    Lou & Jaap:

    Fijn om te horen dat je examen (grotendeels) zo goed is gegaan! Wij liggen momenteel weer in gestrekte houding bij ons zwembad in Sucre na een tocht door de stad. In tegengstelling tot wat je schrijft over Santa Cruz een prachtige stad (en die heb je nog tegoed)!

    Foto´s zijn een mooie samenvatting van een paar heerlijke weken! Wij gaan er nog eentje aan vastplakken.

    Dikke zoen.

  • 11 November 2007 - 13:31

    Pama:

    Fijn dat jullie zo genoten hebben met elkaar, nu willen we ook graag van JJ horen hoe het was om 2 hele weken met 2 van die Kleinepier-meiden op te trekken, al is hij in huize Kleinepier ook heel wat gewend. Ar, we wensen je voor je verdere trektocht nog alle goeds toe, we houden contact. Liefs van paps en mams

  • 12 November 2007 - 08:41

    Ilva:

    En, en, en? Heb je alle uitslagen al binnen?

  • 14 November 2007 - 18:45

    Tante:

    Fijn dat je examens goed verlopen zijn! Je moet wel lang op de uitslag wachten hè heb ik begrepen. Wat een prachtige foto's en gezellig was het ook wel; het plezier spat er af!Geniet nog van je verdere trip. Liefs, Tante.

  • 21 November 2007 - 15:00

    Ilva:

    Er is er bijna één jarig, hoera, hoera...

  • 23 November 2007 - 05:17

    José:

    Hoi lieve Arma,
    Een beetje een late reactie op 'waarbenjij-update', maar zit nu weer thuis achter de PC en heb dus alle tijd om rustig te reageren. Ik ben benieuwd of je het totale diploma hebt behaald, echt al heel knap dat je de resterende onderdelen zo soepeltjes doorlopen hebt. En de vakantie is echt weer even wat anders geweest, je had het zeer zeker verdient, tof. Nu is morgen je verjaardag... waarschijnlijk ga je het voor jezelf op een gepaste wijze vieren, verwen jezelf maar lekker met iets wat je heel graag eet, drinkt of doet... dat zal wel lukken. Een hiep, hiep, hoera hier van J3 en van mij nog een extra dikke knuffel met kus. Veel liefs José

  • 23 November 2007 - 23:18

    Maar:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloriaa, in de gloriaaa...hieperdepiep...hoera, hieperdepiep...hoera...etc, ect. etc.

    Lieve swes...GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!! Ik drink er vandaag zkr een paar op je :D... Hele dikke verjaardagszoen (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arma

Ik ben er klaar voor! Voor mijn ontdekkingstocht door Latijns-Amerika die op 11 maart 2007 in San Jose (Costa Rica) is begonnen en die uiterlijk een jaar later in Buenos Aires (Argentinie) eindigt. Dat is alles wat ik nu weet. Want het pad dat mij van A naar B zal brengen is voor mij nog een zwart gat, of liever gezegd, een witte vlek ... want het lijkt me heerlijk om me met een open vizier te laten leiden door wat ik op mijn pad tegenkom. Wat ga ik daar doen? In ieder geval met al mijn vijf zintuigen genieten van de warme en gastvrije Latinocultuur en van de natuur van tropisch Midden-Amerika via de machtige Andes in Zuid-Amerika naar het onherbergzame Patagonie en Vuurland in het uiterste Zuiden. Ook lijkt met mij een verrijking om weer een nieuwe taal te leren, hopelijk spreek ik aan het einde van de rit vloeiend Spaans. Tot slot hoop ik op mijn pas inspirerende mensen te ontmoeten en leerzame projecten tegen te komen op het gebied van duurzaam toerisme. Dus, hasta el proximo ano!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 39331

Voorgaande reizen:

11 Maart 2007 - 11 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: