Op zoek naar de Verloren Stad - Reisverslag uit Ciudad Perdida, Colombia van Arma Kleinepier - WaarBenJij.nu Op zoek naar de Verloren Stad - Reisverslag uit Ciudad Perdida, Colombia van Arma Kleinepier - WaarBenJij.nu

Op zoek naar de Verloren Stad

Door: Ar

Blijf op de hoogte en volg Arma

12 Juli 2007 | Colombia, Ciudad Perdida

Berg op en af stampen door de rode modder, todat al mijn kleren, schoenen én lijf ónder zitten. Zweten in 100% luchtvochtigheid en tropische regenwoudhitte, totdat er geen water meer in mijn lijf zit en letterlijk álles stinkt en dampig is. Lopen door wolken van muggen, totdat mijn benen bedekt zijn met beten. Negen keer de rivier oversteken, tot mijn middel in het water en één keer zelfs languit op mijn kont... Slapen als een baby in hangmatten onder de sterrenhemel. Als een koningin van het oerwoud moe maar voldaan eten en drinken wat de meest attente gidsen ooit ons aan lekkers voorschotelen. Kaarten bij kaarslicht. Tweeduizendzestig bemoste en glibberige treden beklimmen, totdat uiteindelijk de Ciudad Perdida (Verloren Stad) uit het regenwoud opdoemt. In het Spaans vertalen van de mobiele telefoon-handleiding van één van de militairen die nog steeds in groten getale aanwezig zijn in dit bergachtige oord, waar tot voor kort de guerilla en de paramilitairen nog heer en meester waren.

Kortom, dit wil ik vaker: bikkelen en afzien, maar ook met volle teugen genieten van de prachtige natuur, de rijke cultuur en het goede gezelschap tijdens een meerdaagse trekking!

Lfs,
Arma

  • 12 Juli 2007 - 20:40

    Ilva:

    Heeeeej Arma,

    dat klinkt echt heftig zeg! En stoer ook :-)
    Veel plezier de komende weken in Equador!

    x Ilva

  • 12 Juli 2007 - 21:14

    Tante:

    Hoi Arma,
    Fantastische tocht gemaakt zeg, en vooral hoe je het beschrijft! Nu gaan fietsen? Geniet ervan! Liefs, tante.

  • 13 Juli 2007 - 08:00

    Mams:

    Lieve Ar,fijn om te horen dat je weer boven water (in dit geval dus ook letterlijk) bent!! Dapper gedaan meid,misschien kan er de komende weken wat rustiger genoten worden. Tot horens, liefs mams.

  • 13 Juli 2007 - 08:03

    Ilse:

    Ha Arma,
    wouw!!!!!!!!!! Dat klinkt als iets wat ik ook héééél gaaf zou vinden! En nu op naar de trekkings van Ecuador. Ik ben hartstikke jaloers, dus ik hoop maar dat je echt met volle teugen geniet, want dit zijn unieke momenten die je moet koesteren.
    Veel liefs,
    Ilse

  • 13 Juli 2007 - 10:31

    Hans (D):

    Klinkt helemaal goed. Zal eens kijken of Thailand mij ook zo genadig zal gaan zijn. Pas goed op jezelf en geniet van het een en ander!

    zoen

  • 13 Juli 2007 - 11:08

    Marianne:

    Hé Arma, dit klinkt gaaf en stoer zeg. Wat heb jij al veel meegemaakt!! Ik lees met bewondering je berichten! Groetjes,
    Marianne

  • 14 Juli 2007 - 14:07

    Chantal:

    Ha Arma,
    Stoer en ongelooflijk, dat is het!! Met veel plezier lees ik jouw verhalen; genieten doe je absoluut! Heel veel plezier en hou je taai, ook in de moeilijkere momenten...

    Liefs, Chantal

  • 18 Juli 2007 - 14:11

    José:

    Lieve Arma,
    Stoer, echt super!!! Het is natuurlijk geheel wat anders dan een weekendje Westkapelle. Ach, verschil moet er zijn. Dikke kus, José

  • 19 Juli 2007 - 07:56

    Marit:

    Wauw swes...ik word per bericht trotser op je :D Klinkt zo gaaf allemaal. Hartstikke bedankt voor je mailtje...super dat je eraan hebt gedacht! Vakantie was super...hele dagen geluierd aan het strand en lkkr genoten!!! Poepiebruin teruggekomen, dus ik kan er weer ff tegen aan.

    Have fun!

    Dikke kus


  • 20 Juli 2007 - 18:23

    Arpaca :-):

    He Ar, dat gaat nog steeds lekker he? Mooie trackings maak je en je gaat vast ook nog veel mooie tochten maken.... Wat jou betreft kan het waarschijnlijk niet lang genoeg duren!
    Hier hebben we het op het moment een stuk vochtiger dan gewenst. De zomer wil niet echt doordringen, de mooie lente heeft zich helaas niet vertaald naar een even mooie zomer. Wat niet is kan nog komen natuurlijk en een mooie nazomer is ook prima:-).
    Mijn verhuizing naar Londen is definitief rond. Per 1-sep zal ik er alle werkdagen zijn en vanaf volgende week wissel ik het hotel in voor een appartementje ten oosten van de stad. Voor 3 maanden tot we wat hebben gevonden wat echt leuk is en voor een paar jaar volstaat. Dan komt Esther er ook bij. Definitieve verhuizing ergens in oktober-november dus. Spannend en uitdagend, daar heb ik veel zin in! Ieder zijn eigen avontuur zul je denken ;-) en ik hoop dat jij nog veel mooie avonturen zult beleven!

    Groet en een X,
    Arjan

  • 20 Juli 2007 - 18:39

    Arpaca:

    Oh ja, morgen ben ik jarig en krijg ik weer veel mooie dingen... jouw foto's zijn ook iedere keer een kadootje om te zien en daarom heb ik het aantal foto's wat je mag plaatsen uit laten breiden naar 100, in de hoop dat je ons met nog meer mooie foto's beloont...

    X,
    Ar

  • 22 Juli 2007 - 12:33

    Marthe:

    Hee hoi!
    Zo heb ff alle verhalen gelezen die ik al had gemist maar jeetje wat een belevenissen allemaal... Klinkt echt heel speciaal, heftig en prachtig! Hoop dat je het nog steeds (met ups en downs) naar je zin hebt. Geniet ervan! Ik vind t stoer...
    xx Marthe

  • 25 Juli 2007 - 07:53

    Chris:

    Hey Arma,
    Je maakt ook mij enthousiast met je verhalen en prachtige foto's. Wat heerlijk om zoveel buiten te zijn, nieuwe landschappen te ervaren, fysieke inspanningen te leveren en daarna moe en voldaan in je hangmatje al dat moois nog eens dieper op je in te laten werken. Disfrutar a tope! Lieve groet vanaf de Prinsengracht, Chris (Vista)

  • 26 Juli 2007 - 11:44

    Anke:

    Ha die Arma!

    Te veel leuke en bijzondere verhalen om in een keer te lezen; wel om erg jaloers op te worden. Supergaaf dat je dit doet. Veel plezier op je verdere reis, ik ga zeker regelmatig inloggen.

    Groetjes

  • 03 Augustus 2007 - 20:52

    Lisette:

    Hee ruug wuuf!!

    Ik oarde mee de kerrumessu da je nie mi in 'ut' land bin, ma varre weg!! Gister op strange je voader en moeder esproke over jun avonturen en geaven mien ut adres van je site. Vandeage me Marit esproke over jun 'nieuwe' lief. En af & toe leek ut net of ik mee joe stoen te proaten, bepealde mimiek ofso! Jea, we zu mekoare di nie tegen komme, ma wie weet erges anders! Nou, meise vee plezier di en geniet van jun avontuur!! Veel liefs van je 'zandbakvriendin' alias 'badwuuf' of zoies...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arma

Ik ben er klaar voor! Voor mijn ontdekkingstocht door Latijns-Amerika die op 11 maart 2007 in San Jose (Costa Rica) is begonnen en die uiterlijk een jaar later in Buenos Aires (Argentinie) eindigt. Dat is alles wat ik nu weet. Want het pad dat mij van A naar B zal brengen is voor mij nog een zwart gat, of liever gezegd, een witte vlek ... want het lijkt me heerlijk om me met een open vizier te laten leiden door wat ik op mijn pad tegenkom. Wat ga ik daar doen? In ieder geval met al mijn vijf zintuigen genieten van de warme en gastvrije Latinocultuur en van de natuur van tropisch Midden-Amerika via de machtige Andes in Zuid-Amerika naar het onherbergzame Patagonie en Vuurland in het uiterste Zuiden. Ook lijkt met mij een verrijking om weer een nieuwe taal te leren, hopelijk spreek ik aan het einde van de rit vloeiend Spaans. Tot slot hoop ik op mijn pas inspirerende mensen te ontmoeten en leerzame projecten tegen te komen op het gebied van duurzaam toerisme. Dus, hasta el proximo ano!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 39338

Voorgaande reizen:

11 Maart 2007 - 11 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: